Polakkerne føler sig mere sikre når de handler og besøger restauranter
Polakkerne føler sig mere sikre, når de handler og i restauranter. Det såkaldte nervøsitetsindekset blandt forbrugere vender tilbage til det niveau, der blev observeret for en måned siden, ifølge den seneste udgave af Deloittes ‘Global State of the Consumer Tracker’ undersøgelse, skriver Stooq som er en del af PAP.
Som rapporteret i Deloitte-pressemeddelelsen vender nervøsitetindekset blandt de polske forbrugere langsomt tilbage til niveauet i den foregående måned, da det ramte rekordlavt niveau. Undersøgelsen blev gennemført i slutningen af August.
Polakkerne er mindre nervøse ved at handle
Ifølge rapporten synes situationen i dag, at stabilisere sig efter en rekordstigning i niveauet af nervøsitet blandt polske forbrugere for 3 uger siden. Deloitte-eksperterne måler niveauet af nervøsitet blandt forbrugerne i Polen, dvs. nettoforskellen mellem mennesker, der var enige i udsagnet “Jeg er mere bekymret end for en uge siden”, og dem, der benægtede denne erklæring, faldt med 7 procentpoint på to uger til minus 8 procent.
Forbrugere i Polen blandt de mindst nervøse
“I Europa synes kun belgiere (minus 10 procent) og tyskere at være roligere end os. I vores vestlige naboer er nervøsitetsniveauet det laveste i verden (minus 32 procent), men det er systematisk steget siden den første halvdelen af juli (minus 48 procent), ”oplyser Deloitte.
Deloittes administrerende partner i Polen, Tomasz Konik, påpeger, at Polen er det fjerde land i verden blandt Deloitte, der er undersøgt med det laveste nervøsitetsindeks blandt forbrugere.
“Men det faktum, at vi reagerer så hurtigt på ændringer, kan indikere, at vi konstant er i beredskab, og vi undervurderer hverken pandemien eller de trusler, den udgør. Dette demonstreres ved, at sundhedsspørgsmålet stadig er det, vi frygter. mest, “sagde Konik.
Derfor tror jeg Søren Christensen, ejer af Biz i Polen) også, at så længe virustallene er så stabile som de er i Polen og evt. vil falde, vil det også kunne ses i nervøsitetsindeks blandt forbrugerne. Nevøsiteten vil blive mindre blandt forbrugerne i Polen og jeg synes generelt at det afspejles i disse uger i Polen. Hvor polakkerne handler som næsten før virussens indtog, men hvad de handler har ændret sig lidt.