Den polske bookingplatform Booksy fusionere med rival

Den polske bookingplatform Booksy fusionere med rival december 17, 2020Skriv en kommentar
Den polske bookingplatform Booksy fusionere med rival

Det er velkendt, at Polen er i front på IT området blandt andet indenfor fintech og derfor er der så mange som vælger at outsourcer til Polen. På bookingplatform området er Polen også med helt fremme og især nu hvor polske Booksy fusionere med Versum.

Booksy og Versum, som hidtil har konkurreret, som Moment.pl-reservationsportalen tilhører,  har besluttet at fusionere virksomhederne samt samarbejde under det fælles brand Booksy. I øjeblikket er det den mest valgte bookingapplikation i verden i App Store og Google Play.

Besøg til flere milliarder Zloty

Som et resultat af fusionen i Polen, blliver der dermed skabt en global leder inden for salon administrationssoftware og verdens største markedsplads for hår- og skønhedsindustrien. Værdien af ​​transaktionen er ikke afsløret, men det anslås, at Booksy alene næste år vil håndtere næsten 100 millioner besøg til en værdi af over 10 milliarder Zloty

“Vi ønskede en hurtigere opskalering, en konkurrencemæssig fordel på det globale marked og sikre den ubestridte lederposition” forklarer Stefan Batory, grundlægger af Booksy om begrundelsen for at fusionere med Versum.

Som han påpeger, har Polen ventet længe på et produkt eller en service med global rækkevidde, såsom svenske Spotify eller hollandske Booking.com. “Vi er overbeviste om, at dette skridt bragte os væsentligt tættere på det” tilføjer Batory.

Efter fusionen vil grundlæggerne af Versum, Sebastian Maśka og Paweł Kantyka, blive medlemmer af bestyrelsen for Booksy. De vil være ansvarlige for udviklingen af ​​nye markeder og showroom management-produktet. De to hold vil efter fusionen bestå af næsten 500 personer.

Booksy var i krise

For et par måneder siden var fremtiden for Stefan Batory’s virksomhed imidlertid usikker. Nedlukninger rundt om i verden, rystede grundlaget for Booksy’s forretning. Firmaets ambitiøse planer blev modvirket af en pandemi – frisør- og skønhedssaloner holdt som bekendt op med at arbejde, Booksy kæmpede derfor en hård kæmp for at overleve. Virksomhedens indtægter forsvandt natten over. Det måtte afskedige 150 mennesker, det vil sige hver anden medarbejder.

Men det ser ud til, at have vendt nu. Men det store spørgsmål er om sådan en situation ikke vil komme igen og derfor bør virksomheden nok “spille på flere heste” i fremtiden. Hvis ikke kan den polske virksomhed risikere, at blive truet på dens eksistensgrundlag.

close
Konsulentrådgivning om det polske marked

Tilmeld dig nyhedsbrevet. Få gratis guiden til de 10 vigtigste trin før du starter en virksomhed i Polen (6 sider).

Jeg spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Del viden - del siden

Vil du gerne have 38 mio. potentielle nye kunder?